Zainicjowany w kwietniu br. rządowy projekt biznesowy skierowany jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorców posiadających sklepy stacjonarne. Ma zachęcić firmy, które do tej pory nie prowadziły sprzedaży e-commerce, do sprzedaży internetowej, bez konieczności tworzenia własnego e-sklepu.

W sytuacji spowodowanej zakupy przez Internet stały się skuteczną i bezpieczną alternatywą dla tradycyjnego handlu. Dotyczy to zwłaszcza tych produktów, które nie są aktualnie dostępne stacjonarnie, ale także zakupów, po które możemy, ale nie musimy wychodzić z domu. Dzięki sprzedaży internetowej i pracy kurierów e-przedsiębiorcy mogą dotrzeć do klientów.
Poza możliwością skorzystania z rozwiązań Tarczy antykryzysowej, do jakich zachęca rząd i przetrwanie kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa, może być  przeniesienie swojego biznesu do internetu. „Jest to korzystne zarówno dla przedsiębiorcy, który zachowa możliwość sprzedaży swoich produktów, jak i obywatela. Zakupy może zrobić w sposób łatwy, szybki i przede wszystkim bez wychodzenia z domu – powiedziała na konferencji prasowej poświęconej projektowi Jadwiga Emilewicz, Minister Rozwoju.
Parterami akcji są liderzy w branży e-handlu – Allegro, OLX oraz Polski Fundusz Rozwoju, który wspiera akcję merytorycznie. Allegro i OLX przygotowały między innymi specjalne pakiety powitalne dla nowych użytkowników biznesowych, zawierające dostęp do specjalnych webinariów oraz dedykowane wsparcie zespołu sprzedażowego. ARP S.A. jest otwarta na współpracę z innymi platformami sprzedażowymi, które dzięki kampanii pozyskają nowych użytkowników, a mikro, małym i średnim przedsiębiorcom umożliwią rozszerzenie dotychczasowej działalności.
ARP S.A. stworzyła specjalną stronę internetową poświęconą akcji, na której można zapoznać się m.in. z korzyściami prowadzenia sklepu online, poradnikiem od czego zacząć i z jakich narzędzi skorzystać: https://zarabiaj-online.arp.pl/