Dotychczas interpretacje odnoszące się do rozliczania wydatków na spotkania z klientami w restauracjach nie były korzystne dla przedsiębiorców. Ta sytuacja odwróciła się – teraz fiskus łaskawszym okiem patrzy na zaliczanie do kosztów uzyskania przychodów biznesowych spotkań w lokalach gastronomicznych.
Jak podaje dziennik „Rzeczpospolita”, szef Krajowej Informacji Skarbowej udzielił korzystnej dla podatników odpowiedzi w sprawie rozliczania tego typu wydatków spółce działającej w branży handlowej, która w trakcie spotkań z klientami w restauracjach przedstawia oferty, ustala warunki sprzedaży i negocjuje umowy. Eksperci komentujący ten pozytywny trend w interpretacjach podatkowych zwracają jednak uwagę, że przedsiębiorcy muszą dokładnie dokumentować spotkania (kto brał w nich udział, jaki był jego cel), aby w razie kontroli uzasadnić rozliczenie kosztu. Wydatek powinien być współmierny do skali prowadzonej działalności, nie należy tez przesadzać z zakupem alkoholu. Ponadto, jeśli skarbówka uzna, że spotkanie z kontrahentami w restauracji zostało zorganizowane w celu budowania wizerunku firmy (czyli za reprezentację), to wydatku nie będzie można zaliczyć do kosztów.