W okresie rozliczeń PIT skokowo rośnie liczba osób, które wyrażają zgodę na e-Korespondencję. Polacy logując się do e-Urzędu Skarbowego aktywują usługę, dzięki której cała korespondencja z urzędem skarbowym trafia na ich konto, a informacja o jej otrzymaniu jest przesyłana e-mailem i SMS-em. Nie ma potrzeby wysyłki korespondencji w tradycyjnej, papierowej formie.
Oprócz tzw. pisma ogólnego obecnie tą drogą można złożyć już 14 rodzajów wniosków. Jak informuje MF od początku trwania usługi najczęściej składane drogą elektroniczną wnioski dotyczą:
- Aktualizacji danych w US
- Wydania zaświadczenia o zaległościach podatkowych lub ich braku
- Wydania zaświadczenia o wysokości dochodu podatnika w PIT
Oprócz tego, 22% przesyłanej do US e-Korespondencji stanowią pisma ogólne.
Korespondencja elektroniczna to nie tylko oszczędność czasu i wygodne przesyłanie pism. Usługa pozwala bezterminowo gromadzić korespondencję z urzędem skarbowym w jednym miejscu, do którego mamy nieprzerwany dostęp. Korzystanie z tej formy komunikacji z urzędem skarbowym jest darmowe i pozwala ograniczyć zużycie papieru, co pomaga dbać o środowisko naturalne.
Jak to zrobić?
Aby korzystać z e-Korespondencji należy zalogować się na swoje konto w e-Urzędzie Skarbowym i aktywować usługę. Podatnicy, mogą zalogować się do e-US za pomocą form dostępnych w ramach login.gov.pl:
- identyfikując się Profilem Zaufanym (PZ),
- za pomocą e-Dowodu,
- poprzez bankowość elektroniczną,
- aplikacją mObywatel.
Tylko przy tych sposobach logowania użytkownik otrzymuje dostęp do pełnej palety usług on-line w e-US.